Jędrzejów: Przebudowa dróg powiatowych polegająca na wykonaniu chodników na terenie Gminy Jędrzejów i Nagłowice
Numer ogłoszenia: 93953 - 2015; data zamieszczenia: 25.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Stefana Okrzei 83, 28-300 Jędrzejów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3861426, faks 041 3861171.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg powiatowych polegająca na wykonaniu chodników na terenie Gminy Jędrzejów i Nagłowice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotowe zamówienie podzielone jest na dwie części, które stanowią odrębne zadania częściowe: Część 1 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej nr 0172T Jaronowice - Rakoszyn - Nowa Wieś - Brynica Sucha - Skroniów - Łączyn - Ludwinów - Węgleniec - Dalachowy polegająca na wykonaniu chodnika w miejscowości Skroniów od km 14+926 do km 15+069, długości 143 mb, szerokości 1,5 mb Zakres przedmiotowych robót obejmuje: - rozebranie nawierzchni z betonu - roboty zimne - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 15 cm na wjazdach - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 10 cm pod chodnik - obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej - chodnik z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm - wjazdy z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - humusowanie skarp - wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym na wjazdach poza chodnikiem - regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych Część 2 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej nr 0172T Jaronowice - Warzyn - Skroniów - Ludwinów - Dalechowy polegająca na wykonaniu chodnika w miejscowości Warzyn od km 10+000 do km 10+570, długości 570 mb, szerokości 1,2 mb Zakres przedmiotowych robót obejmuje: - rozebranie nawierzchni z betonu - plantowanie poboczy, - roboty zimne - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 15 cm na wjazdach - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 10 cm na pod chodnik - obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej - krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm - chodnik z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm - wjazdy i parking z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - utwardzenie wjazdów i poboczy kruszywem łamanym, gr. 10 cm - humusowanie skarp - oczyszczenie przepustów śr. 0,6 m z namułu do 50% jego średnicy - umocnienie skarp rowów elementami prefabrykowanymi - wykonanie rowu krytego z rur PEHD średnicy 40 cm - wykonanie studni rewizyjnej z kręgów żelbetowych - przykanalik z rur PCV średnicy 150 cm - koryto ściekowe z rusztem żeliwnym typu ciężkiego - regulacja pionowa studzienek dla studzienek telefonicznych - regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych - kopanie rowów odwadniających - przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy 40 cm.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium: dla części 1 zamówienia Przebudowa drogi powiatowej nr 0172T Jaronowice - Rakoszyn - Nowa Wieś - Brynica Sucha - Skroniów - Łączyn - Ludwinów - Węgleniec - Dalachowy polegająca na wykonaniu chodnika w miejscowości Skroniów od km 14+926 do km 15+069, długości 143 mb, szerokości 1,5 mb w wysokości 500,00 PLN słownie: pięćset 00/100 złotych dla części 2 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej nr 0172T Jaronowice - Warzyn - Skroniów - Ludwinów - Dalechowy polegająca na wykonaniu chodnika w miejscowości Warzyn od km 10+000 do km 10+570, długości 570 mb, szerokości 1,2 mb w wysokości 3 000,00 PLN słownie: trzy tysiące 00/100 złotych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy muszą spełnić następujące warunki, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie) spełnią warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, tj.: wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na wykonaniu chodnika o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każda (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) Dokumentem potwierdzającym spełnienie powyższego warunku będzie wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone tj.: - poświadczeń (referencji), lub - innych dokumentów, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, o których mowa wyżej. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów na rzetelne, zgodne z zasadami sztuki budowlanej i terminowe wykonanie tych prac. W wykazie należy wykazać jedynie te roboty, które potwierdzą spełnienie warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje sprzętem i środkami transportu niezbędnymi do wykonania przedmiotu umowy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą spełnić łącznie. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacja o podstawie dysponowania tymi zasobami
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w swojej ofercie osobę, która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą spełnić łącznie. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczeniu i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ubezpieczenia: w dniu składania ofert Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia w wysokości co najmniej 100 000,00 zł . W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą spełnić łącznie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Jeśli w toku wykonywania dzieła zajdzie konieczność przeprowadzenia prac, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych będących podstawą obliczenia wynagrodzenia kosztorysowego zamawiający może dokonać podwyższenia umownego wynagrodzenia. 2. Zwiększenie wynagrodzenia umownego będzie odbywać się poprzez dodanie do kosztorysu ofertowego prac, które są niezbędne do wykonania zamówienia oraz dodanie ich wartości do wartości umownej. 3. Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, jeżeli wykonał prace dodatkowe bez uzyskania zgody zamawiającego. 4. Jeżeli w toku wykonywania dzieła zajdzie konieczność odstąpienia od wykonywania prac, które były przewidziane w zestawieniu prac planowanych będących podstawą obliczenia wynagrodzenia kosztorysowego zamawiający może dokonać zmniejszenia umownego wynagrodzenia. 5. Zmniejszenie wynagrodzenia umownego będzie odbywać się poprzez wykreślenie z kosztorysu ofertowego prac, które nie będą wykonywane i odjęcie ich wartości od wartości umownej. 6. Zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmianę kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia o kwotę równą w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę. 7. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, przy czym jeżeli zmiana lub rezygnacja dotyczyć będzie podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Zmiana osób uczestniczących w realizacji zamówienia, w szczególności w przypadkach losowych, których wystąpienie uniemożliwi realizację umowy przez te osoby. Warunkiem zmiany jest przedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających posiadanie przez te osoby uprawnień w zakresie nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 9. Zmiana terminu realizacji zamówienia będzie możliwa w przypadku: a) potwierdzonego protokolarnie wystąpienia robot nieprzewidzianych, których realizacja jest niezbędna do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy i będzie miała istotny wpływ na przedłużenie terminu zakończenia robót, o ustalony przez strony czas niezbędny dla jej prawidłowego wykonania b) wystąpienia siły wyższej, jeżeli będzie to niezbędne w celu prawidłowego wykonania umowy i o ustalony przez strony niezbędny dla jej prawidłowego wykonania c) zawieszenia lub zaniechania robót przez Zamawiającego d) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac i dokonywanie odbiorów, każdorazowo udokumentowane i odnotowane w dzienniku budowy. e) przedłużającej się procedury przetargowej. 10. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe zmiany do umowy winny być wprowadzone poprzez zmianę do kontraktu - aneks. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. W przypadku każdej zmiany o której mowa powyżej po stronie wnoszącego propozycję zmian leży udokumentowanie powstałej okoliczności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.jedrzejow.finn.pl/index.jsp?bipkod=/012/004/004/003
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych, ul. Okrzei 83, 28-300 Jędrzejów
Dział Zamówień Publicznych; pok. nr 4.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.07.2015 godzina 09:45, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych, ul. Okrzei 83, 28-300 Jędrzejów Dział Zamówień Publicznych; pok. nr 4 / NIE SEKRETARIAT/.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa drogi powiatowej nr 0172T Jaronowice - Rakoszyn - Nowa Wieś - Brynica Sucha - Skroniów - Łączyn - Ludwinów - Węgleniec - Dalachowy polegająca na wykonaniu chodnika w miejscowości Skroniów od km 14+926 do km 15+069, długości 143 mb, szerokości 1,5 mb.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotowych robót obejmuje: - rozebranie nawierzchni z betonu - roboty zimne - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 15 cm na wjazdach - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 10 cm pod chodnik - obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej - chodnik z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm - wjazdy z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - humusowanie skarp - wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym na wjazdach poza chodnikiem - regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa drogi powiatowej nr 0172T Jaronowice - Warzyn - Skroniów - Ludwinów - Dalechowy polegająca na wykonaniu chodnika w miejscowości Warzyn od km 10+000 do km 10+570, długości 570 mb, szerokości 1,2 mb.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotowych robót obejmuje: - rozebranie nawierzchni z betonu - plantowanie poboczy, - roboty zimne - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 15 cm na wjazdach - podbudowa z kruszyw łamanych gr. 10 cm na pod chodnik - obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej - krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm - chodnik z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm - wjazdy i parking z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - utwardzenie wjazdów i poboczy kruszywem łamanym, gr. 10 cm - humusowanie skarp - oczyszczenie przepustów śr. 0,6 m z namułu do 50% jego średnicy - umocnienie skarp rowów elementami prefabrykowanymi - wykonanie rowu krytego z rur PEHD średnicy 40 cm - wykonanie studni rewizyjnej z kręgów żelbetowych - przykanalik z rur PCV średnicy 150 cm - koryto ściekowe z rusztem żeliwnym typu ciężkiego - regulacja pionowa studzienek dla studzienek telefonicznych - regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych - kopanie rowów odwadniających - przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy 40 cm.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: